2011-02-22

Lokata na start w Getin online - najlepsza lokata z dzienną kapitalizacją

Getin online to internetowy oddział Getin Banku, należącego do grupy Getin Holding Leszka Czarneckiego, znanego biznesmena i jednego z najbogatszych Polaków. Zarówno Getin online, jak i inny bank należący do grupy kapitałowej, tj. Idea bank, oferują bardzo korzystne lokaty. Getin online kusi na kilka sposobów, a najważniejszy powód aby skorzystać z ich usług to najwyżej w tej chwili oprocentowana lokata krótkookresowa z dzienną kapitalizacją - Lokata na start.

Co daje taka lokata? Oprocentowanie nominalne wynosi 5,64% netto w skali roku, co odpowiada standardowej lokacie z podatkiem Belki z oprocentowaniem w wysokości 7%. Lokatę można założyć na 2 miesiące, więc nie zamrażamy kapitału na długo. Istnieją tylko 2 ograniczenia:
- maksymalna kwota lokaty to 10 tys. zł
- dana osoba może założyć tylko jedną taką lokatę i nie jest ona odnawialna.

Jest jeszcze trzecie ograniczenie, ale wynika ono z zupełnie czego innego. Od lipca najprawdopodobniej nie będzie można już korzystać z dobrodziejstw dziennej kapitalizacji, dlatego jeśli tylko masz jakieś oszczędności skorzystaj z okazji, póki jeszcze można - 5,64% netto to najlepsza oferta lokaty krótkoterminowej. Dodatkową zaletą jest to, że nie trzeba zakładać rachunku w Getin online, lokatę można założyć przez internet. Co ma z tego bank? Oczywiście potencjalnego klienta, który zachęcony Lokatą na start może skorzysta z innych produktów. Polecam.

Ach, i jeszcze kilka szczegółów. Ograniczenie do jednej lokaty na daną osobę można obejść np. w sposób nastepujący: można założyć konta (nie w sensie rachunku bankowego, tylko konta dostępowego do serwisu) dla członków rodziny, a przelew na rachunek lokaty można dokonywać z własnego rachunku. Należy tylko pamiętać, aby przelewu na konto lokaty dokonywać w całości. I oczywiście nie należy korzystać z rad fanatyków optymalizacji - w tym przypadku jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest lokata na maksymalną możliwą kwotę.

Lokaty bez podatku Belki jeszcze tylko do końca czerwca, więc warto się pośpieszyć!

Informacje o lokacie:
- strona produktu
- karta produktu (PDF)

13 komentarzy:

  1. Witam.Jeżeli mam na koncie przykładowo 100tyś z, to będę mógł założyć 10 lokat po 10.000zł, zakładając owe lokaty na dane członków mojej rodziny? np.ojciec, mama, siostra, brat, babcia itd? Czy mogę również założyć 10 lokat, podając dane kolegów(oczywiście za ich zgodą)i pieniądze przelać z mojego konta na te 10 lokat i żeby te pieniądze wróciły z powrotem na moje konto? proszę o pomoc. pozdrawiam Łukasz

    OdpowiedzUsuń
  2. @Łukasz:
    Z tego co mi wiadomo jest to jak najbardziej możliwe, taką informację znalazłem na innym blogu i potwierdziłem na infolinii Getin banku.

    OdpowiedzUsuń
  3. witam ja również wczoraj zadzwoniłem na infolinię do Getinu i odpowiedzieli mi, że nie mogę założyć 10 lokat po 10.000zł i wziąć je na dane rodziny(przelac wszystkie pieniądze z mojego konta -na 10 lokat, ponieważ po zakończeniu lokat będą później problemy z przelaniem wszystkich zarobionych pieniędzy na jedno tylko moje konto:/ nie rozumiem dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  4. @Łukasz:
    Może rzeczywiście nie jest tak różowo. Bo tak na chłopski rozum zakładasz w getinie konto dla Jana Kowalskiego, a przychodzi przelew od Łukasza, a potem bank zwracając pieniądze pewnie wykorzysta dane osoby, na którą jest zarejestrowane konto. Czyli wychodzi przelew na nr rachunku Łukasza, z nazwiskiem odbiorcy Jan Kowalski, co bank docelowy pewnie odrzuci.
    Napisz do mnie e-mail, może coś wymyślimy.

    OdpowiedzUsuń
  5. W danych odbiorcy przelewu można wpisać cokolwiek i przelew powinien dojść, często dla zabawy wpisywałem różne zmyślone dane i jeszcze mi się nie zdarzyło żeby bank taki przelew odrzucił.

    OdpowiedzUsuń
  6. @dajebonus: rzeczywiście, przelew na 1 zł z nieprawidłowym nazwiskiem odbiorcy przeszedł, ale jak będzie przy większych kwotach?

    OdpowiedzUsuń
  7. Jutro sprawdzę czy mi się uda. Na próbę spróbuję założyć 2 lokaty po 10.000 każda (max), jedną na swoje dane, a drugą na dane mojej siostry, pieniądze przeleje oczywiście ze swojego konta. Ciekawe czy mi tej drugiej nie odrzuci:)

    OdpowiedzUsuń
  8. @Łukasz: Przelewu na konto lokaty na pewno nie odrzuci, jeśli podasz nazwisko siostry jako odbiorcę, jednak po zakończeniu lokaty będzie jeszcze przelew w drugą stronę. Daj znać, jak Ci poszło.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile mniej więcej idzie przelew z PKO do Getin jeśli wpłaciłem pieniądze na tą lokatę?

    OdpowiedzUsuń
  10. @Anonimowy: to zależy o której godzinie był zrobiony przelew. Jeśli relizujesz przelew w taki sposób, że najbliższa sesja wychodząca z PKO jest przed sesją przychodzącą w banku docelowym to przelew dociera tego samego dnia, jeśli nie, to następnego.

    OdpowiedzUsuń
  11. No i caly czas lokata na start w getinie w samym topie lokat najwyzej oprocentowanych. 6,04 netto, do tego mozna zaloztyc az 10 takich lokat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Te dzienne kapitalizacje to chyba się skończą. To kwestia czasu.

    OdpowiedzUsuń
  13. O jejku, kiedy powrócą do nas lokaty z tak wysokim oprocentowaniem, 5,64% netto w skali roku? Pamiętam że w tym czasie niektóre z lokat sięgały nawet 6 procent, a dzisiaj - połowa z tego nie więcej. No ale póki stopy procentowe będą na tak niski poziomie to pewnie niestety taka sytuacja będzie się utrzymywać.

    OdpowiedzUsuń